Followers

Wednesday, July 11, 2012

Hukum Pakai Bulu Mata Palsu

Assalamualaikum

Hukum Memakai Bulu Mata Palsu

Kalau Lelaki yang Pakai
Sah-sah Haram
Bagi Perempuan pula, Boleh... Tapi Hanya untuk Suaminya...
 

Jangan kamu pertontonkan kecantikan kamu selain pada suami kamu

*Sekadar Perkongsian*


12 comments:

wahida said...

terima kasih kerana mengingatkan...

ZWAN SABRI said...

thanks for sharing... xtaw pun yang hukumnya haram.. huhu

icee-yah said...

BETUL TU.CONTCT LENS PUN ADE ISU KAN:)

Qhaifa Nur said...

bulu mata buatkan wanita sangat cantik....

Afzainizam said...

Pemakaian bulu mata palsu adalah haram selaras dengan Hadis Nabi mengenai pengharaman pemakain rambut palsu:

“Allah melaknat wanita yang menyambung rambutnya dan meminta rambutnya disambung.” (Shahih al-Bukhari, no: 5934)

uihhhh bylu mata kereta tu melentik habisss.... yang ni ok....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy repair bumper kemek kedalam

jejaka anggun said...

keta pakai bulu mata palsu. baru nampak tadi kat depan ofis. keji.

ayie said...

bulu mata bukan rambut. bulu mata itu bulu. Haha... tapi buat pela nk sambung bulu mata? pakai mascara sudah! Hahaaha...

Aku rasa semua orang ada bulu mata, pnjng pendek je. trima la seadanya pemberian Allah kn :)

faizal mohd said...

cantik kereta tu kalau pakai bulu mata pelesu. hahaha

khairul said...

klu kt keta tu boleh ker ..hehe

peGuaM_BiSaYa said...

amek kau pnjang bulu mata..heeeee

Edy Fee said...

hahahaha lelaki pkai bulu mata nak wat[e.haa

Fezul Fadhley said...

Thanx for sharing!