Followers

Wednesday, January 16, 2013

Teringat

Saya teringat pada ketika saya bersendirian di Kl Sentral
Masa tu mahu mencari tempat menginap
Saya nampak satu hotel tu
Saya call nombor yang tertera kat signboard dia
Tapi full
Lepas tu saya berjalan ikut langkah kaki
Dan saya masuk satu Hotel
Kemudian saya check in

Dan ajaibnya, masa terfikir-fikir manala nak solat
Sebab bilik tu sangat kecik dan saya pun tak tahu arah kiblat kat situ
Masa saya pergi kedai depan hotel
Saya tanya kat perempuan jaga kaunter
Ada tak masjid dekat-dekat
Nak tau, perempuan tu cakap
Surau ada kat blakang


Dan surau tu terletak betul-betul kat depan hotel saya menginap
Jalan kaki tak sampai 3 minit
Alhamdulillah
Gembira hati saya
Sebab senang nak pergi solat dan tak payah risau tinggal solat...
Saya cuba jaga solat saya sebaik mungkin
Dan Allah permudahkan


Note: Jika kamu ragu tentang doa, jaga solat dan aurat, kemudian saksikan kehebatan doa :-)

6 comments:

binsaidin said...

insya'allah, Allah sentiasa mempermudahkan langkah dan niat hamba-Nya..

(:

binsaidin said...

insya'allah, Allah itu sentiasa mempermudahkan segalanya buat hamba yang Dia kasihi..

icee-yah said...

Alhamdulillah faiz:-)

fyezura said...

ek eh macamku kenal note ituu..hahaaha

Anonymous said...

Salam. Semoga faiz sentiasa istiqamah dengan apa jua kebaikan yang faiz lakukan. Akak dah lama follow blog faiz dan alhamdulillah akk lebih suka the new faiz... sentiasa berdoa ditetapkan hati dgn hidayah yang Allah berikan. Insyaallah. Ameen.

Unknown said...

Alhamdulillah