Followers

Friday, August 3, 2012

Yang Tersayang

Assalamualaikum

Mungkin saya terlalu menyayangi dan terlalu melebih-lebih
Sebab saya sayang sangat pada kereta saya
Dulu pada si Kancil pun saya terlalu sayang
Hinggakan saya akan marah pada orang yang menyebabkan calar pada kereta itu
Walaupun dia tak sengaja

Harta itu pinjaman Allah
Macam mana kita sayangpun harta kita
Kalau dah takdir kata jadi sesuatu
Maka jadila

Sebentar tadi,saya terlangar pembahagi jalan
Jalan tu sempit dan tanpa sengaja sebab nak elak tiang
Saya terlangar pembahagi jalan yang agak tinggi
Hasilnya


3 kesan calar
Dan yang atas tu panjang
Sedih.
Gambar ni lepas saya Polish dan gosok guna Autosol
So agak kurang sikit nampak calarnya.
 
Harta pinjaman Allah
Mungkin Allah mahu beri peringatan pada saya
Jangan terlalu menyayangi harta pinjamannya

Ya Allah, ampunkan hambaMu ini atas segala dosa yang hambaMu ini telah lakukan...

*Mungkin Kafarah atas dosa yang saya pernah lakukan.

5 comments:

icee-yah said...

Sabar ye faiz,takpe duit harta dunia bolh dicari lg nnt:-)

ieda said...

ye dikk
x per lahh
kadang2 kita x sedar kan ..

WanFadhilah said...

nasib calar kt kete je, kalau calar kt bdaan kau msti sakit kan.. uhuhu..
apa2pun bersyukur la dgn apa yg dimilik skrng..

Outbound Training Malang said...

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Pikiran yang positiv dan tindakan yang positiv akan membawamu pada hasil yang positiv.,.
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

Jane said...

asal laa aku tak cam ko... syg harta pun bgus jugak... tu tande kite hrgai pe yg Allah bg rzeki...

aku ni gnas sgt... syg jugak tapi tak reti jage heheh