Followers

Thursday, January 26, 2012

Ikhlas Hati


 Saya Selepas Hijrah

Kalau dulu saya Khilaf
Saya pernah Warnakan Rambut
Bukan Sekali tapi Banyak Kali
 Astagfirullahalazim

Saya kata,
"Its ok, Nanti saya Hitamkan Balik"
"Its ok, nanti dah panjang, saya buangla"
"Saya masih muda, saya mahu mencuba"
Dan kerana Terpengaruh, Ikut Trend, Ikut Kawan
Tanpa ada rasa bersalah dan Tidak Memikirkan akan Solat saya Sah atau Tidak
Paling Last saya buat Tahun lalu, mungkin Sebelum Ramadhan.

Tapi
Alhamdulillah
15 Januari 2012, Ahad
Bersamaan 21 Safar 1433 H

Atas rasa Hati yang Ikhlas
Dan Keyakinan Kuat ingin Berubah
Saya Niat mahu Buang Rambut yang Berwarna
Saya Potong Rambut dan Pendekkan Rambut
Dan mungkin Hidayah Allah
Tukang Potong Rambut Tidak Mahir Memotong Rambut saya
(Budak Lelaki Lepasan Sekolah)
Dan menyebabkan rambut saya tidak rata Potongannya
Lalu dengan Ikhlas, saya katakan
"Dik, Potong Habis saja. Bagi Botak".
Saya malah Rasa Gembira dapat Melakukan Sedemikian
InsyaAllah saya Ikhlas
Niat saya Ingin mencari Keredhaan Allah
Dan Memohon KeampunanNya
Atas Segala Dosa yang pernah saya Lakukan.
InsyaAllah

Doakanlah Hijrah saya Ikhlas
Hijrah ini Bukan kerana Terikut-ikut
Bukan kerana ingin Mencari Nama
Bukan kerana Terpengaruh
Tapi adalah kerana Ikhlas kepadaNya dan mencari Keampunan dan RedhaNya.
Amin

22 comments:

AinSayang said...

:) look more better .. insha'Allah.. semoga Allah teguhkan istiqamah kita semua....

Nazz@Purple said...

semoga terus istiqamah..

cheqna said...

alhamdulillah
moga terus berada di bawah lindungan Allah...
insyaallah

YattAkasah said...

=)

aman al-kempasi said...

muga rahmat Allah selalu bersama kamu bro.. :)

Unknown said...

aku suka la rambut camtu..x yah sikat ha3

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah...
moga mendapat hidayah dari hijrah yang dibuat...

Etty Selamat said...

Bagos.. bagos.. Ni yang aku sayang kawan aku nih.... lalalalalalala~~~

ciek niena said...

kelihatan smart sekali :)

PFZ said...

alhamdulillah :)

ZWAN SABRI said...

Alhamdulillah.. Syukur! :)

zizidiazora said...

عن أمِيْرِ المُؤْمِنِيْنَ أبِيْ حَفْصٍ عُمَرَ بْنِ الخَطَّاب رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ ا للهِصلى الله عليه وسلم یَقُولُ: (( إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ وَإِنَّمَا لِكُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَى فَمَنْ آَانَ تْهِجْرَتُهُ إِلىَ اللهِ وَرَسُولِهِ فَهِجْرَتُهُ إلى اللهِ ورَسُولِهِ وَمَنْ آَانَتْ هِجْرَتُهُ لِدُنْيَا یُصِيْبُهَا أَوِ امْرَأَ ةٍیَنْكِحُهَا فَهِجْرَتُهُ إِلَى مَا هَاجَرَ إِلَيْهِ)) . رواه إماما الحدثين أبو عبد الله محمد بن إسماعيل بنإبراهيم بن المغيرة بن بردزیة البخاري، وأبو الحسين مسلم بن الحجاج بن مسلم القشيريالنيسابوري في صحيحيهما اللذین من أصح الكتب المصنفة


maksudnya:

Daripada Amirul Mukminin Abu Hafsin 'Umar ibn al-Katthab r.a. beliau berkata: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda:

Bahawa sesungguhnya setiap amalan itu bergantung kepada niat, dan bahawa sesungguhnya bagi setiap orang apa yang dia niatkan. Barangsiapa yang hijrahnya menuju kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya kepada Allah dan RasulNya. Barangsiapa yang hijrahnya kerana dunia yang dia mahu mencari habuannya, atau kerana seorang perempuan yang dia mahu kahwininya, maka hijrahnya ke arah perkara yang ditujuinya itu.

Miss Pija said...

alhamdulillah.moga-moga hijrah ini membawa perubahan dlm hidup ko.semoga ditetapkan iman dan berterusan sebegini =)

eddy syrol said...

aku tak pernah sama sekali pun warnakan rambut.. rambut hitam kan lawa...
u look great like this.. truskan usaha :)

kurus said...

alhamdulillah syukur dikk
terharu dengan perubahan fariz .. semoga terus mendapat keredhaan oleh nyaa .. aminnn ;)

vendoline said...

aku pon pnah botakkan rambut kes nak buang semua dye.huhuhuh

Pencacai Alim said...

alhamdulillah..semoga kita istiqamah dlm apa jua kebaikkan yg kita buat...

ps:ziarah ko..lama tak mai lepak sini..

Zu Lisa said...

tak salah pun warnakan rambut asalkan air ble meresap dalam urat rambut & janji bukan kaler hitam

Hafiz Hafizol said...

Alhamdulillah :)

nurkaloi said...

gud luck babe
aku sokong ko dari belakang !!
yeahh !!
same-same kita berubah ke arah kebaikan

Zana Adieyza said...

aku doakan yg terbaik utk ko.. kuatkan semangat dlm melakukan perubahan yg baik.. insyaAllah segalanya akan jadi mudah..

YouSOF said...

Alhamdulillah syukur kau dah peroleh hidayah-Nya..


Aku sokong kau. Sama² kita menjadi lebih baik insyaAllah. ;)